ScHoePenToeTer

By: khoirul amal

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Thursday, 9-Apr-2009 08:35 Email | Share | | Bookmark
Hening pagi..

 


As-Salamu'alaikum..
Tiba2 terasa nak cari apa maksud bacaan setiap pagi.. Ramai muslim yang hafal doa ni, bagusla.. tapi tak ramai yg hafal apa maksud doa ni. aku antaranya..

"Tuhanku, pimpinlah aku bersama orang yang telah Engkau pimpin. Dan afiatkanlah aku bersama orang yang telah Engkau beri. Dan peliharalah aku seperti orang yang telah Engkau pelihara. Dan anugerahilah aku seperti orang yang telah Engkau anugerahi. Dan lindungilah aku dari perkara yang telah Engkau qadhakkan. Kerana Engkau yang menghukum bukan Engkau yang dihukum. Tidaklah hina orang yang telah Engkau muliakan. Tidaklah mulia orang yang telah Engkau hinakan. Amat berkat Engkau hai Tuhan kami dan maha tinggi Engkau. Maka bagiMu pujian atas apa yang telah Engkau hukumkan. Ampunilah aku dan maafkanlah aku. Dan Allah limpahkanlah rahmat dan sejahtera kepada junjungan Nabi Muhammad yang ummiy dan keluarganya serta sahabatnya."


Wednesday, 1-Apr-2009 12:37 Email | Share | | Bookmark
Kawan Lama

 
 

Kawan... Sahabat... Member... fren... Geng... apa lagi....
Nama saja lain. tapi maksudnya tetap sama...
Namun.. disebalik nama yg sama itu, tersembunyi seribu perbezaan.. hanya kita sendiri tahu 'siapa kawan'. Hanya kita sendiri tahu sejauh mana tahap persahabatan.
Bila sedirian, walau ditengah lautan manusia... baru kita sedar dimana kawan.. dimana sahabat..
Untunglah kalau bertemu teman sejati.. kawan sehidup semati.. Best Friend Forever... kerana memiliki mereka adalah suatu nikmat abadi.. kerana mereka, aku hari ini... senangku, disisi mereka.. sedih ku dibahu mereka.. Laparku, perut mereka.. kenyangku, sendawa mereka...

Kalau tak memiliki mereka, bukan bermaksud apa.. mungkin itu kehendakNya. Kerana Dia Maha Merencana... Kerana Dia ada dimana2. Bertawakal lah kita, kerana Dia sentiasa bersama. Tidak sekelip mata pun Dia memisahkan kita... Dia lah teman dikala suka dan duka...

Wahai Tuhan yg maha segalanya... aku berlindung dari duka nestapa...





Friday, 20-Mar-2009 13:57 Email | Share | | Bookmark
Mari Bersukan..

 
 
 
Badan kita ni kalo slalu sangat tak begerak lama2 boleh lemau. Sebab tu kita dgalakan selalu solat sunat. Boleh mnggerakkan otot2 badan sambil mendapat keredaanNya..




Thursday, 5-Mar-2009 17:50 Email | Share | | Bookmark
Hubungan Mereka Halal

 
 
 
Hari ni. . . Genap sebulan mereka diIjabkabul
Tahniah buat Pasangan Saiful Nizam dan Zamilah. Moga kamu berdua dipanjangkan jodoh hingga ke akhir usia.

Sejak awal kejadian manusia.. Tuhan telah menentukan pasangan mereka. Kebnyakannya hanya satu. Tapi, ada juga yang dua.. kadang2 tiga. Cuma Jarang2 kita dengar empat.. (macam cerita p.ramlee daa..)

Tapi, itu lah hakikatnya. sebagai muslim.. bila sampai masa, cukup syarat kemmpuan, ada keinginan.. maka wajiblah keatas kita untuk mencari pasangan hidup.

Namun, dalam pencarian itu ada yang mudah menemuinya, tapi ada yang sangat susah dan tak kurang yg putus asa. Adakala, yang dicari itu sudah didepan mata. Namun kadang2 kita tak sedar akan kehadirannya. Mungkin, belum dibuka hijap nurani..

Semua itu sudah Tertulis dalam kitab TakdirNya.. Bila sampai masa segalanya pasti akan berlaku. Kerana setiap yang berlaku walau sekecil zarah sekalipun pasti dalam PengetahuanNya... Mungkin itu yang dinamakan JODOH...






Quote:
Ps: aku bukan weeding photographer..


Tuesday, 24-Feb-2009 13:26 Email | Share | | Bookmark
Dari manukan Ke Kundasang

 
Dah lama rasanya aku tak hupdet... malas... tadak mood... ni pun diimport dari KK haritu... harap2 belum basi . .


[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net